Підтримати

Нова стратегія ЄС «Від ферми до виделки» – нові можливості для органічних виробників України

Поділитися новиною

Стратегію презентували на інформаційному вебінарі «Стратегія «Від ферми до виделки» та перспективи розвитку органічного сільського господарства в Україні», 9 липня 2020 р., представники Європейської Комісії спеціально для учасників українського органічного сектору.

Оприлюднена у травні нова стратегія ЄС у сфері виробництва харчових продуктів передбачає перехід до стійких систем виробництва та споживання – забезпечення якісного здорового харчування, припинення руйнівних для довкілля методів сільського господарства та сприяння економічному розвитку сільських територій. Стратегія є частиною Європейського зеленого курсу та буде підкріплена загальноєвропейською агропромисловою політикою, обговорення якої наразі триває.  

Стратегія передбачає відміну застарілої системи субсидій для інтенсивного агропромислового виробництва, значне зменшення використання хімічних речовин у виробництві продуктів харчування (пестицидів, мінеральних добрив та антибіотиків), суттєве збільшення частки органічного виробництва (щонайменше до 25%).

Як сказала пані Аліса Тіган, представниця генерального директорату з питань сільського господарства та розвитку сільських територій Європейської Комісії,  представляючи новий документ, «Стратегія  приділяє багато уваги та ресурсів формуванню здорової та стійкої дієти європейців, однією з цілей якої є збільшення споживання органічної продукції. Разом зі скасуванням субсидій та підвищенням цін на продукцію інтенсивного сільського господарства, через необхідність обов’язкових заходів для зменшення впливу на довкілля, це сприятиме збільшенню попиту на органічну продукцію в ЄС».

«Наразі органічний сектор є одним із найбільш динамічних секторів економіки, приріст в ЄС за останнє десятиріччя становить 74%. Досягнення встановленої цілі – 25% органічних земель до 2030 – є амбітним завданням і потребує подальшої розробки планів дій як на рівні ЄС, так і на рівні країн-членів, адже зараз є країни, де органічні площі займають всього кілька відсотків, та такі, де під органічним виробництвом зайнято 20 і більше процентів земель», – зазначає Єлена Панікі, заступниця керівника органічного відділу генерального директорату з питань сільського господарства та розвитку сільських територій Європейської Комісії.

Згідно оприлюдненого щойно звіту Європейської Комісії щодо імпорту органічної продукції до ЄС, Україна посідає 2 місце в світі за обсягами імпорту органічної продукції до ЄС за результатами 2019 року. Відповідно до даних органу сертифікації «Органік Стандарт», оприлюднених під час вебінару, Україна експортувала до ЄС близько 72% всієї органічної продукції в 2019 році. Ще близько 12% Україна експортувала до Швейцарії та трохи більше 10% до США; ще 6% експортувались до інших країн, зокрема, азійських та африканських.

«Розвиток органічного ринку залишається пріоритетом аграрної політики України, тому для нас важливо дотримуватись спільного вектора розвитку з Європейським Союзом у цьому питанні. Наразі у міністерстві продовжується законотворча робота з метою нарощування виробництва та експорту органічної продукції, а також підвищення поінформованості споживачів про органічну продукцію. Ще одним кроком до стимулювання розвитку цієї галузі стане розширення державної підтримки розвитку органічного виробництва та закріплення відповідних напрямів з 2021 року», – зазначив заступник Міністра Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тарас Висоцький.

Захід організовано проєктом ЄС «Підтримка впровадження сільськогосподарської та продовольчої політики в Україні» (SAFPI) у співпраці з Інформаційним центром «Зелене досьє» та ГО «Центр законотворення та правової експертизи».

Запис вебінару (без перекладу) та всі презентації (з перекладом) доступні за посиланням.

Ольга Ігнатенко, Катерина Шор,
Інформаційний центр «Зелене досьє», OrganicInfo.ua

Поділитися новиною