Підтримати

Державний логотип для маркування органічної продукції – українське стає відомим

Поділитися новиною

Потреба в наявності офіційного державного логотипу для маркування органічної продукції була визнана як виробниками та продавцями органічної продукції, так і споживачами. Адже за останні роки виробництво органічних продуктів в Україні помітно зросло, нині кількість сертифікованих операторів органічного ринку наближається до 300, а в асортименті органічного кошику більше 100 товарів українського виробництва. Зрозуміло, що сумлінні й відповідальні виробники органічної продукції зацікавлені в тому, щоб їхню продукцію впізнавали покупці, щоб утверджувались авторитет і повага до свідомого національного виробника. В свою чергу, українські споживачі дедалі більше прагнуть харчуватися натуральними, чесно вирощеними та  смачними продуктами, довіряти виробнику й маркуванню. Втім, і досі вимогливі споживачі плутаються в численних написах та позначках на етикетках товарів та полицях магазинів, що пропонують «екологічно чисті», «натуральні», «органічні» і тому подібні продукти, – котрі з них справжні? В наших торгівельних мережах можна зустріти сьогодні численні подібні маркування: частина з них свідчить про органічну сертифікацію продуктів різноманітними сертифікаційними органами іноземного походження (їх у нас офіційно працює 16), про відповідність стандартам Євросоюзу (так званий «євролисток»), або ж взагалі ні про що не говорить і застосовується незаконно. Відсутність законного державного маркування не сприяла розвитку органічного бізнесу, натомість псевдоорганіка почувалася комфортно. Нарешті цьому покладено кінець!    

Отже, введення в дію офіційного державного логотипу – це крок назустріч як споживачам, так і підприємцям, значний прогрес на шляху вдосконалення нашого органічного ринку та покращення його міжнародного іміджу, а також розвитку нашого агропромислового комплексу взагалі.

Будь-яке маркування має не лише правильно застосовуватися, а ще й бути відомим споживачам. Саме тому восени 2014 року було започатковано широку кампанію зі створення логотипу. «Український знак органік: терміново розшукується творець!» – організатори кампанії  (Департамент продовольства Міністерства аграрної політики та продовольства України, Громадська спілка «Органічна Україна» та Міжнародна благодійна організація «Інформаційний центр «Зелене досьє») оголосили всеукраїнський конкурс. Ініціативу підтримав швейцарсько-український проект «Розвиток органічного ринку в Україні» (2012-2016), який впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) за фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації.

Взяти участь у конкурсі було дуже легко: будь-який громадянин України, якому на той момент  виповнилось 18 років, а також юридичні особи надсилали свої малюнки на сторінку в Інтернеті та в соціальній мережі Facebook, а численна аудиторія зацікавлених активно відзначала найкращі з них. Конкурс став справді загальнонаціональним: 173 конкурсні роботи, 76 учасників із 17 міст 11 областей України. Організатори отримали не лише проекти логотипу, а й численні коментарі від небайдужих людей, поради та зауваження, і не тільки від громадян України.

З п’яти проектів, відібраних Інтернет-спільнотою, Комітет з оцінювання (представники органів державної влади та експерти органічного ринку) визначив найкращий – малюнок харківської студентки Поліни Макарової, на якому національні жовтий та блакитний кольори, поєднуючись, утворюють спільний зелений простір зростання.

– Переможниця як автор логотипу для маркування органічних продуктів в Україні назавжди увійде в історію органічного сектору України, про що ми нині й повідомляємо громадськість України і міжнародні організації органічного ринку, – говорить Олена Березовська, голова Громадської спілки «Органічна Україна». – Приємно, що перемогу отримала молода дівчина. Це свідчить про зацікавленість молодого покоління у розвитку сучасного сільського господарства.  

 Треба сказати, що українські організатори добре врахували досвід Євросоюзу зі створення «євролистка». Єврокомісія так само, як і ми в Україні, проводила конкурс на кращий проект логотипу. Дискусії та суперечки тривали в Євросоюзі загалом більше року, а в результаті це сприяло і значному зростанню популярності логотипу від самого його заснування, і популяризації продуктів, заради яких він створювався.

– Активна участь та зацікавленість українців, яку ми спостерігали протягом усієї кампанії, свідчить про те, що в нашого державного логотипу дуже вдалий старт, – зауважує Катерина Малькова, координатор проектів МБО «Інформаційний центр «Зелене досьє». – Завдяки конкурсу створилося коло зацікавлених в українському маркуванні органічної продукції. Це дає підстави сподіватися на високу ефективність застосування логотипу для подальшого зміцнення нашого органічного ринку.

Загальнонаціональна кампанія ще раз довела важливість співпраці усіх учасників органічного сектору: державні структури, громадські організації та приватні підприємства разом здатні захистити справжній органічний продукт та його виробників. 

    

Довідка:

  • Швейцарське бюро співробітництва в Україні діє від імені трьох державних організацій – Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO), який є частиною Федерального Департаменту Швейцарії з економічних питань, Швейцарської агенції розвитку та співробітництва (SDC) та Відділу безпеки людини (HSD), які входять до складу Федерального департаменту закордонних справ Швейцарії.
Поділитися новиною