Підтримати

В країнах Близького Сходу збільшується попит на органічну продукцію

Поділитися новиною
В країнах Перської затоки у 2015-2019 роках спостерігалось зростання органічного ринку в середньому на 14% щорічно.

Таку інформацію надав Офіс з розвитку підприємництва та експорту України під час вебінару «Огляд ринку органіки країн Перської затоки», який відбувся напередодні виставки «Organic & Natural».

До 2026 року прогнозується щорічне зростання на рівні 7-9%. При цьому найбільшими ринками є ринок Саудівської Аравії, який сягнув майже 83 млн дол. США за результатами 2020 року, та ринок ОАЕ, який дорівнює 34 млн дол. США. Нагадаємо, що світовий ринок органічної продукції за результатами 2019 року сягнув майже 110 млрд дол. США (106 млрд євро) та продовжив стрімке зростання у 2020 році.

Країни Перської затоки (Саудівська Аравія, Об’єднані Арабські Емірати, Бахрейн, Іран, Ірак, Кувейт, Оман та Катар) на 70-90% залежні від імпорту харчових продуктів.

Хоча й мають власний експорт таких продуктів, як овочі й фрукти (яблука, морква, томати, спаржа, перець, інжир, фініки тощо) та зернові, які вирощуються в Саудівській Аравії. В той же час країни імпортують продукти бакалійної групи, молочну продукцію та інші овочі й фрукти.

Власне виробництво органічної продукції наразі знаходиться на етапі становлення. ОАЕ мають найбільший відсоток земель, зайнятих під органічне виробництво, близько 1,2%. В інших країнах регіону цей відсоток навіть не досягає 0,1.

Законодавство країн Перської затоки у сфері органічного виробництва ще не повністю сформоване, але, наприклад, законодавство ОАЕ дозволяє імпорт органічної продукції, яка відповідає міжнародним стандартам органічного виробництва.

Як зауважив після повернення з виставки директор компанії «Органік Оригінал» Андрій Олефіренко, місцевий бізнес ОАЕ менш обізнаний про органічне виробництво у порівнянні з європейськими країнами та лише починає цікавитися органічною продукцією. Цей попит підсилюється запитом споживачів та загальносвітовим трендом на здорове харчування.

Як зазначила Катарина Гьошева Чешларов, засновниця та керуюча партнерка компанії «Midway Middle East» під час свого виступу на конференції в рамках виставки «Organic & Natural», – «Пандемія COVID-19 змусила споживачів замислитись про здоров’я планети та здоров’я людства.

Споживач як ніколи готовий інвестувати у своє здоров’я і розуміє тісний зв’язок між харчуванням і загальним благополуччям.

Якщо в доковідні часи смак продукту часто був визначальним для остаточного вибору, то зараз споживач першочергово орієнтується на якість продукції і користь для здоров’я.

Але виробники мають бути гнучкими та винахідливими, як у виробництві продукції, так і у формуванні пропозиції, яка ґрунтується на детальному вивченні цільової аудиторії і увазі до її потреб. Адже новим трендом стає індивідуальне харчування, що враховує вік, стать, спосіб життя, генетичну схильність, фізичну активність кожної окремої людини тощо».

Ці тренди підсилюється місцевими умовами та особливостями країн Перської затоки, зокрема, зростанням населення. Як зазначила в презентації під час підготовчого вебінару Ольга Гвоздьова, експертка з аналізу міжнародних ринків Офісу з розвитку підприємництва та експорту України, населення регіону становить зараз близько 180 млн, а до 2025 року прогнозується зростання до 200 млн.

Головними споживачами органічної продукції є міленіали, які віддають перевагу здоровій та натуральній продукції як для себе, так і для своїх дітей.

Окрім того, країни регіону запроваджують політику щодо зменшення споживання жирів, цукру та солі, чим також стимулюють споживачів до купівлі більш натуральних харчових продуктів.

Для довідки:

«Organic & Natural» – це єдина торговельна подія на Близькому Сході, присвячена органічним та натуральним харчовим продуктам. Захід проходить під патронатом Міністерства з питань зміни клімату та захисту навколишнього середовища ОАЕ та надає можливість познайомитись з покупцями з країн Близького Сходу.

У 2021 році Україна вперше взяла участь у міжнародній виставці органічних та натуральних харчових продуктів «Organic & Natural Expo Middle East», що проходила 6-8 грудня в Дубай, ОАЕ. В колективному павільйоні були представлені 7 компаній-виробників органічної продукції. Протягом дії виставки павільйон України відвідало понад 1000 відвідувачів, українські виробники провели понад 250 бізнес-зустрічей з потенційними покупцями, а також експоненти змогли відвідати український павільйон на EXPO 2020, де на період проведення виставки «Organic & Natural» відбулись Дні української органічної продукції.

Офіційний каталог українського павільйону можна завантажити за посиланням.

Матеріал підготовлено спільно OrganicIndo.ua та швейцарсько-українською програмою «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» в рамках підготовки та проведення виставки «Organic & Natural».


Проєкт реалізується Офісом з розвитку підприємництва та експорту України спільно з громадською організацією «Unite Ukraine» за підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія) та за підтримки Європейської мережі підприємств Enterprise Europe Network.

Фінансування проєкту здійснюється за підтримки уряду Швейцарії, Європейської мережі підприємств EEN, державного бюджету України та учасників колективної експозиції України.

Поділитися новиною