Підтримати

Плюси та мінуси онлайн-виставки з точки зору 5-ти основних органів чуття, розуму та емоцій

Поділитися новиною
Автор – Наталія Прокопчук, координатор органічного компонента, швейцарсько-українська програма «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України»

Я була фізично на міжнародній виставці органічних продуктів «Біофах» у німецькому місті Нюрнберг вже 12 разів (12 років). Цього року у мене перший досвід участі в онлайн-виставці «Біофах eSpecial».

Хочу поділитися з вами своїми думками про плюси та мінуси проведення виставки онлайн.

Плюси онлайн-виставки:
  • Можна побачити профайли експонентів, фотографії/відео продуктів, різні заходи (конференції, круглі столи, презентації продуктів) тощо.
  • Можна почути найкращих експертів органічного світу.
  • Онлайн – це круто та інновативно! Записи цікавих вам конференцій доступні у зручний для вас час (протягом 6 місяців після заходу) на онлайн-платформі із гарним структуруванням інформації.  
  • Унікальна можливість телепортації для учасників (переключення з однієї конференції на іншу у будь-який зручний час).
  • Економія часового ресурсу, адже не треба летіти, їхати, ходити.
  • Паралельна присутність – можна бути на сесіях, теми яких цікаві на виставці та продовжувати працювати (бути на інших робочих зустрічах, надсилати чи відповідати на листи, телефонувати тощо)
  • Економія коштів – наприклад, вартість участі для відвідувача – 35 євро (електронний квиток для входу на онлайн-виставку) замість близько 1500 євро (переліт/транспортні витрати, проживання, харчування, страховка, вхідний квиток на виставку) за 4 дні перебування у м. Нюрнберг на оффлайн виставці
  • Так само, як і під час участі у виставці за фізичної присутності, на онлайн-виставці народжуються нові ідеї, йде обмін думок та досвідом.
  • Є можливість проводити особисті зустрічі онлайн на виставці або після неї.
  • Можна організувати зустрічі із потенційними партнерами в один клік замість того, щоб пробігати довгу дистанцію з одного павільйону в інший, яка наприкінці дня могла складати 10-20 км. Це є надзвичайно великою перевагою, адже корисна площа виставки в минулому році складала аж 83’000 м2 і з року в рік вона збільшувалася (органічні леді, особливо  прихильниці високих підборів, розуміють про що йдеться).
  • Розум задіяний на всі 100% на виставці на сприйняття, аналіз, запам’ятовування інформації та прийняття рішень відповідно до поставлених задач (немає відволікань на вирішення питань побутового характеру). 
  • Можна зберегти всю інформацію, що зацікавила вас, в електронному вигляді, і відповідно не треба везти з виставки друковані каталоги, візитки, пакунки із різними промо-матеріалами тощо та потім їх опрацьовувати після виставки.
  • Онлайн-формат виставки дозволяє взяти участь тим, хто не може приїхати фізично (в когось мала дитина, в когось немає достатньо коштів, хтось зацікавлений послухати лише 3 сесії, які відбуваються у 3 різні дні, а в інший час займатися іншими справами).
Спільне фото Національного павільйону України на БіоФах 2020
Мінуси онлайн-виставки
  • Технічне забезпечення неідеальне (учасники скаржилися на повільне завантаження платформи, збій роботи системи, неможливість знайти бажаного імпортера або призначити зустріч).
  • Немає смаку та запаху органічних продуктів, адже виставка «Біофах» – це феєрія смаку та запаху.
  • Відсутність можливості задовольнити гастрономічні бажання, які виникають у всіх учасників виставки «Біофах», коли вони відвідують кулінарні шоу на стендах експонентів чи ресторани виставки зі 100% органічним меню.
  • Немає фізичного дотику до продуктів, експозицій, людей (обіймів та поцілунків 😉).
  • Немає колективних зустрічей друзів та партнерів (наприклад, улюблені спілкування та святкування на стендах, особливо на вечірці «Blue night party», яка традиційно проходить по завершенню 2-го дня виставки «Біофах» під гучну музику та щедрі органічні пригощання з різних куточків світу).
  • Немає після-виставкових зустрічей з друзями на спільних вечерях чи прогулянках центром міста Нюрнберг.
  • Бракує особистих зустрічей за фізичної присутності та спільних фото для оновлення фотоальбому на Facebook чи в Instagram із хештегом #we_love_organic
  • Набагато менше емоцій, ніж під час відвідання виставки з фізичною присутністю.
  • Можливі неполадки зі зв’язком (якщо пропав інтернет/світло).
  • Велике навантаження на очі, оскільки вся робота на виставці відбувається за ноутбуком чи смартфоном.
  • Відсутність нових рекордів учасників виставки у підрахунку зроблених кроків протягом дня на виставці.
  • Все у 2D на онлайн-виставці, а не у 7D, як на виставці з фізичною присутністю.
  • Для міста Нюрнберг та навколишніх міст/сіл – це величезні недоотримані доходи та зменшення кількості робочих місць, які потрібні для обслуговування виставки за фізичної присутності експонентів та відвідувачів (а це тисячі працівників виставкового центру, готелів, ресторанів, магазинів, аеропортів, таксі тощо).
Висновки

Я чула від одних людей, що їм більше подобається участь у «нормальній» виставці, тобто за фізичної присутності, тому що часто підводить техніка та немає зустрічей віч-на-віч за чашкою чаю чи кави.

Шукаючи в усьому позитив, я думаю, що є багато плюсів, які можна і треба використовувати зараз та в майбутньому, а над мінусами – треба працювати (наприклад, щоб не було технічних проблем або щоб всі навчилися користуватися новітніми інструментами нашої діджиталізованої ери).

Треба пам’ятати, що виклики народжують можливості, тому слід бути відкритим до змін.

Я впевнена, що у світі та в Україні після закінчення пандемії вже буде нове «нормально», де фізична присутність та онлайн-можливості будуть поєднані, адже трансформація світу вже відбулася. І я вірю, що це приноситиме більший ефект та вищу результативність участі у різних заходах (в т.ч. і виставках) для експортерів, імпортерів, об’єднуючих організацій, органів державної влади, ЗМІ тощо.

Бажаю всім органічності в усіх аспектах життя!

Довідка: Швейцарсько-українська програма «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» фінансується Швейцарією та впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія), www.qftp.org

Поділитися новиною