Підтримати

Технології, кадри та обізнаність споживачів – ключові перепони розвитку органічного овочівництва

Поділитися новиною

Своїм досвідом та рекомендаціями щодо розвитку органічного овочівництва ділились експерти та виробники на конференції «Органічний овочевий бізнес: перспективи 2021», яка відбулась в онлайн форматі 18 березня.

Станом на кінець 2020 року, за даними органу сертифікації «Органік Стандарт», в Україні налічувалось 50 виробників овочевої продукції, які обробляють площу близько 134 га.

За результатами 2020 року в Україні вироблено 2945 тонн органічної овочевої продукції, майже 50% – це гарбузи, кабачки та інші баштанні культури.

Василь Шукалович, провідний фахівець та координатор плодово-ягідного напряму сертифікації ТОВ «Органік Стандарт», пояснює це тим, що ці культури не вимагають спеціальних технічних знань і не дуже примхливі, тому вони частіше вирощуються на землях, які тільки конвертуються під органічне виробництво.

Значну частку в органічному овочівництві, а саме 24%, займає так званий борщовий набір: картопля, морква, буряк та інші коренеплоди. Близько 10% складають цибуля та часник, частка яких зросла порівняно з 2019 роком у два рази. Всі інші овочі та зелень складають разом менше 15%.

В Україні налічується трохи більше 10 підприємств, які займаються виробництвом овочів закритого ґрунту. Здебільшого це невеликі господарства, що переважно мають площі до 0,1 га під органічними огірками та томатами та забезпечують четверту частину їх виробництва в Україні.

Більшість експертів та виробників наголошують на таких основних проблемах, що впливають на розвиток органічного овочівництва:
  • обмежені знання щодо технологій вирощування органічних овочевих культур;
  • кадрові проблеми;
  • низька обізнаність споживачів щодо органічних харчових продуктів.

Стосовно технологій – йдеться про технології вирощування, використання засобів захисту рослин та добрив та брак знань і несвоєчасне використання таких засобів. Якщо ж говорити про кадрові проблеми, то це стосується не тільки виробника, але й фахівців рітейлу, які відповідають за закупівлю органічної продукції. Але найбільшою проблемою виробники вважають низький рівень обізнаності споживачів щодо преваг органічних продуктів та відсутність контролю з боку держави за псевдоорганікою.

«Потрібна значна консолідована робота всього органічного сектору для подолання цієї інформаційної прогалини, – зауважує одна із організаторок конференції Олена Дейнеко, директор «Органік Бізнес Школи» та координатор об’єднання «Органічна Ініціатива». – Саме задля цього об’єднання «Органічна Ініціатива» вже найближчим часом розпочинає активну комунікаційну кампанію, до якої запрошуємо всіх небайдужих».

Катерина Шор, OrganicInfo.ua

Для довідки:

Конференція «Органічний овочевий бізнес: перспективи 2021» – це традиційна березнева конференція, що вже кілька років поспіль збирає практиків, експертів, консультантів та новачків органічного виробництва.

Організатори конференції «Інформаційне Агентство «Інфоіндустрія» та «Органік Бізнес Школа».

Конференція відбулась за підтримки Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва та за підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія).

Поділитися новиною