Після 29-місячної перерви, через пандемію COVID19, 33-я виставка органічної продукції BIOFACH 2022 відкрила двері для відвідувачів у виставковому центрі міста Нюрнберг. У виставці цьогоріч беруть участь 2 276 експонентів з 94 країн світу, зокрема, понад 30 компаній з України.
Цьогорічний BIOFACH – це, з одного боку, свято органіки та можливість нарешті зустрітись органічній спільноті; з іншого боку, багато уваги темі війни в Україні на всіх рівнях – від особистого спілкування до виступів єврокомісара.
У вступній промові наофіційному відкритті виставки Єврокомісар з питань сільського господарства Януш Войцеховський зазначив, що в кризових умовах органічне сільське господарство є більш стійким, ніж неорганічне, адже менше залежить від пестицидів та добрив (прим.: росія була одним із основних постачальників добрив до ЄС).
Єврокомісар є прихильником органічного виробництва та бачить значний потенціал для його подальшого розвитку в ЄС. На сесії щодо нового органічного законодавства ЄС, введеного в дію з 1 січня 2022 року, відповідаючи на запитання аудиторії, пан Войцеховський зазначив:
«Так, досягнення 25% площ під органічне виробництво до 2030 року – це політична ціль і зараз країни-члени ЄС встановлюють власні цілі, в залежності від стану розвитку органічного виробництва. Але я переконаний, що ми маємо набагато більший потенціал для розвитку, ніж декларуємо. Довкола органічного виробництва багато міфів, але це єдиний шлях для малих фермерів залишитись фермерами, інакше вони будуть неконкурентоспроможні».
Органічне сільське господарство є не тільки більш стійким, але й сприяє розвитку сільських територій та малих виробників.
Під час огляду виставки делегація європейських високопоставлених урядовців завітала також до українських павільйонів. Зокрема, під час зустрічі у Національному павільйоні України Єврокомісар з питань сільського господарства Януш Войцеховський та Міністр продовольства та сільського господарства Німеччини Джем Оздемір висловили підтримку українському народу та органічним виробникам, присутнім на виставці.
Пан Міністр відзначив, що ті продовольчі коридори, які напрацьовуються зараз для експорту продовольства з України, є важливими, але тимчасовими. Наступним спільним кроком буде побудова потужних постійних коридорів, які зможуть забезпечити безперебійний експорт агропродукції з України.
Слідкуйте за участю українських компаній на сторінках організаторів павільйонів у фейсбук.
Катерина Шор, OrganicInfo.ua
Для довідки:
Україну на «літній версії» BIOFACH 2022 представляють 32 українські органічні компанії у двох павільйонах:
- Національний павільйон України «Organic Ukraine Business Hub», який організовано державною установою «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» та Громадською спілкою «Органічна Україна» у партнерстві з Міністерством аграрної політики та продовольства України,
- стенд, організований асоціацією «Ягідництво України», Федерацією органічного руху України та Громадською Спілкою «Біодинаміка України».
Участь України у BIOFACH 2022 стала можливою завдяки підтримці ПРООН в Україні, Швейцарії в рамках програм «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» та «Органічна торгівля заради розвитку у Східній Європі» (OT4D)